Wednesday, July 22, 2009

Widad dah tumbuh gigi!

Ini sebenarnya story minggu lepas, nak post tak lepas2 dari ari tuh... Well sebenarnya it's happen sebulan yg sudah! That's right, time Widad 4 bln lagi.. Pada mulanya kami ingatkan ulser, tak boleh lupa rasanyer perbualan aku & suami pd mlm tuh, Abang... Widad ada ulser la kat gusi dia... Abih, nak bawak gi klinik ker? X payah la kot, kalu sakit mesti dia nangih.. kan? X letak bonjela ker sayang? Abang nih, mana ada org letak bonjela kat baby..!
Petang sebulan selepas itu, barulah aku perasan ulser ari tuh dah bertukar menjadi keras dan makin besar, petang tuh kusuapkan Widad biscuit, seleranyer dia makan, dengan jari2 aku dia ngap! Aik aper tuh? Puas aku bukak mulut anakanda ku sorg nih, bukan aper... worry la jugak biscuit keras masuk dalam mulut dia... Alamak, Widad dah tumbuh gigi, taring plak tuh yg kuar dulu... Putih melepak, terlekat kemas di gusi.. gigi la tuh kan? Petang tuh jugak ku khabarkan berita pada Tok nyer di kuantan, cepat2 Tok call, bertanyakan keadaan... heheh...
Gigi taring la mak...! dan mak aku pun terkedu..! Hehe.. Erm, mak aku suggest pada hari jumaat berikutnyer aku kena sedekahkan pisang ke masjid dan doakan yg baik2 buat anakanda aku nih... Isk isk isk... InsyaAllah mak, lom suruh la ayie nanti yer...
Kebetulan malamnyer adik ipar datang bersama aweknyer melepak dirumah... erm, amik la peluang pinjam tepon nak call mak mertua plak, berita disampaikan... Mak mertua aku gelak jer... dan dia berjanji akan tanyerkan Opah plak psal gigi Widad nih... Alamak, so much trouble ker kalu tumbuh gigi x ikut order nih eh? Bagi aku simple jer, let's nature do it's work.. Nasib Widad x terletak pada gigi mana yg tumbuh dulu, juga x mencerminkan attitude dia, kan? Hope so lah... hehe...
So kawan2, ibu2 diluar sana, any suggestion? Aperpun aku niat, nak jamukan kawan2 papa kat ofis dengan pulut kuning ujung bulan nih, tunggu Tok datang nak ajar mama nyer buat pulut kuning jer nih... Ikut kata org tua2, budak dah tumbuh gigi, kena la sedekahkan pulut kuning, sempena bersyukur... Doakan yg baik2 buat Widad yer..!

No comments: