Tuesday, August 4, 2009

Picture perfect!

Ahad yg lepas, maby sebab nak period, moody jer la mama nih, bangun pagi2 nak sediakan sarapan untuk husband kesayangan... so aper salah mintak tolong dia siapkan Widad, walhal dia banyak punya tau, kalau aku dahulukan Widad sarapan dia akan melayang, tiap2 hari dah macam tuh, sarapan dia kadang2 sempat, kadang tidak... Ahad kan, aper salahnyer... Bangun la pukul berapa pun, Widad akan ikut bangun sekali, memang dah dari azali Widad nih macam tuh, hehehe... Air mandian dah aku siapkan, makanan Widad dah aku siapkan, tinggal nak mandi, pakaikan baju, bagi makan jer... Dengan andaian hubby akan mandikan Widad, aku menggoreng la cucur bilis, french toast utk hubby kesayangan nih, tunggu punya tunggu, mana lak dorang nih... dengan kegeraman yg amat sesangat, menjerit jugak aku kegeraman... Dah la Widad jenis x bleh lambat, nak bersih wangi jer... Dari dapur aku dengar jer anakanda kami tuh merengek2 nak mandi, apa la yg hubby aku buat nih, rupanyer tercongok dia melelapkan mata! Geram nih..! Tanpa sengaja aku marah lagi, dah la pagi2 aku kena bersihkan kucing hubby, bagi makan kucing hubby, dia yg nak bela, aku yg jd bibik pd kucing2nyer... tuh pun aku x berkira... bayangkan, time aku ngah pregnant, en.hubby sebok nak bela kucing, nuh pegi amik kat Kota Damansara dari Port Klang kami berjalan, Mak aku cakap tuh perangai bawak budak, aku ikutkan jugak... dah kemaruk sesangat nak bela kucing... RM 800 habiskan dekat kucing insteed of Baby dalam pewut aku masa tuh, pun aku bersabar sesangat... sudahnyer katil baby pun x terbeli sampai la sekarang! Dan sekarang aku plak kena jaga kebersihan kucing tuh, demi anakanda aku, umah mestilah kena tip top bersih, kain baju lagih... xper2 tanggungjawab...
Dah kena jerit, barulah dimandikan Widad dgn keadaan slow motion jer, terlanggar ini, langgar itu, dah siap semua kerja kat dapur, aku ke depan, dah kul 9 lebih dah, x mandi lagih nih, ku lihat Widad di depan TV, ralit jer... sekali terkenyit2 mataku melihat kaki Widad... "Aik abg, mana stokin sebelah lagih?"... "X jpe la sayang.." Wah, kesabaran ku di cabar... sambil membebel2 aku masuk bilik, jap jer dah ada stokin tuh ditanganku... mana x geram..! Belum part rumah bersepah lagih, tiap kali bonda ku telepon, dia akan tanyer aku ngah wat per, kebiasaan nyer, time dia call mmg aku ngah kemas umah, "X payah kemas, laki ko bukannyer kesah.." Mmg dia x kesah, meja makan tempat sangkut towel, baju2 kotor dia, kalau tetamu bertandang, aku la yg kelam kelibut mengemas, sorok sumbat semua ke dalam bilik... Erm, asik jer x puas hati... side aku pulak, sbb hubby yg selalu x kesah, aku pun jadi x kesah, termakan nasihat org tua aku jugak la tuh, dah aku plak yg jadi pemalas... aku plak menyangkut towel di kerusi meja makan, saje tiru aksi2 sang suami, nak tengok serabut tak dia ngan feel aku nih... kain kotor ku timbun dilantai tepi bakul... meja ku biar x berlap... tp lantai xleh la kotor, Widad nak explore... akan tetapi mataku serabut, x tahan la x mengemas... dan sang suami, sikit pun x amik kesah... x mkn dek saman btol! Xper la, maby kami sama2 x perfect, kami kena belajar lagih...


tengoklah kaki ku....





bukti sahih....

No comments: